Suyun Faydalari

31.05.2018 Suyun Faydaları

Suyun saymakla bitmeyecek faydaları;

  • *Ağız kokusunu önler.
  • *Saç problemleri; kırık, kepek, dökülmeye engel olarak, saça sağlık katar.
  • *Kas ağırlığı yoğun olan ve düzenli egzersiz yapanların sıkça başına gelen kasılma ve krampları önler.
  • *Yeterli su tüketimi; susuz kalmaya bağlı olarak gelişen unutkanlık, dikkat problemi vb. beyin fonksiyonlarını düzenler.
  • *%85'i su olan beyin dokusu; vücudunda yeterince suya sahip olmaması durumunda kişiyi stres ve gerginliğe sevk eder. Buna bağlı olarak su stresle de savaşır.
  • *Hamilelik döneminde; anne karnında bir su fanusun içinde yaşan bebeğin gelişimi için önemlidir.
  • *Emziren annelerin süt yapıcı en önemli kaynağı pek bilinmese de sudur.
  • Yeterli su tükettiğimizi nasıl anlarız? Su tüketiminin miktarı hava şartları, yaş ve cinsiyet gibi faktörlerle değişebilmektedir. Yeterli su tüketimi kadınlarda 2,7 lt (8-9 bardak) civarı iken, erkeklerde 3,7lt civarındadır. Yeterli miktarda su içmeyen kişilerin çoğunda; yorgunluk, baş ağrısı, zihin güçlüğü vb. fonksiyon durmaları meydana gelir. Bu nedenle su tüketiminde en önemli nokta

    Kişinin yeterli miktarda su alıp almadığını anlaması bazı kendisinde yapacağı bazı gözlemlerle mümkündür. Yeterli su içen kişinin idrarı açık sarı veya soluk sarı renktedir. Önemli olan diğer bir husus günde kaç defa idrara çıktığıdır. Normal şartlarda yetişkin bir birey günde 6-7 kere idrara çıkmalıdır.

    Başka sıvıları suyun yerini tutar mı? Gün içinde bolca tükettiğimiz çay, kahve, meyve suyu vb. sıvılar su tüketimini azaltarak; kişinin yeterli sıvı aldığını düşünmesine yol açar. Halbuki sıvı tüketimi dendiği anda önemli olan suyun tüketimidir. Bunun nedeni içeceklerin bazılarında bulunan diüretik etkisi ile, vücuda sıvı alımından çok sıvı atımını çabuklaştırmasıdır. Bu şekilde bir yandan sıvı takviyesi yaparken; bir yandan da sıvı kaybına meydan veririz. Asitli içicekleri tüketirken ise, hem mideye rahatsızlık verir hem de alınan asidin etkisini azaltmaya çalışan vücudun daha fazla su harcamasına neden oluruz.

    Çocuklarda su tüketimi nasıl olmalıdır? Su tüketimi çocukların yaşına, cinsiyetine, kilosuna, boyuna ve aktivite düzeyine göre değişir. Çocukların yaşlarına göre su tüketimi aşağıdaki gibi olmalıdır; • 6 -12 ay arasında: 30 ml ile 100 ml
    • 1-3 yaş arasında: 1-3 litre
    • 4-8 yaş arasında: 1-4 iltre
    • 9-13 yaş arasında: 1-2 litre